Oferta handlowa
Oferta handlowa to zaproszenie do współpracy skierowana do konkretnej firmy lub konkretnego przedsiębiorcy. Poprawnie uzupełniona oferta handlowa powinna być zwięzła i rzeczowa, oraz zawierać podstawowe dane takie jak nazwę firmy lub nazwisko osoby, do której ją kierujemy, odpowiedni tytuł taki jak "Oferta handlowa" czy "Oferta sprzedaży", nazwę produktu lub usługi, który oferujemy potencjalnemu nabywcy, oraz nazwę firmy wraz z adresem i danymi kontaktowymi, oraz danymi osoby sporządzającej lub osoby właściwej do kontaktu w temacie oferty.
Po czym poznajemy ofertę handlową?
Zgodnie z art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego, ofertą staje się oświadczenie woli zawarcia umowy, które zawiera w swojej treści jej istotne postanowienia (w przypadku oferty sprzedaży: opis towaru i jego cena).
Kto może przedstawić ofertę handlową?
Oferta handlowa może zostać zaprezentowana zarówno przez firmy, jak i osobę fizyczną.
Jakie dane/informacje powinny być zawarte w ofercie handlowej?
Oferta handlowa powinna uwzględniać następujące elementy: 1. dane firmy składającej ofertę (nazwa i logo, dane kontaktowe), 2. dane porządkowe (tytuł oferty, spis treści), 3. opis, czego oferta dotyczy (opis asortymentu/zakresu usługi, cennik), 4. pozostałe warunki (np. sposób płatności, czy dostarczenie towru/usługi, termin ważności oferty, gwarancje).
Jakie są terminy obowiązywania oferty handlowej?
Termin obowiązywania oferty handlowej powinien zostać zawarty w samej ofercie (czyli określony przez stronę, która przedstawia ofertę). Jeżeli oferta handlowa nie określa terminu ważności, przestaje obowiązywać, jeśli nie zostanie przyjęta przez drugą stronę niezwłocznie. Termin ten określony w art. 66 § 2 kodeksu Cywilnego jest mało precyzyjny dlatego warto pamiętać o dodawaniu tej informacji w ofercie.