I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
  1. Niniejszy Regulamin dotyczy usług świadczonych drogą elektroniczną, poprzez Serwis Internetowy Fakturowo.pl.
  2. Załączniki stanowiące integralną część niniejszego Regulaminu:
    1. Cennik - opublikowany na stronie - https://www.fakturowo.pl/pomoc/cennik
    2. Polityka Prywatności - opublikowana na stronie - https://www.fakturowo.pl/pomoc/polityka-prywatnosci
    3. Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych - opublikowana na stronie - https://www.fakturowo.pl/pomoc/umowa-powierzenia-przetwarzania-danych-osobowych
    4. Wzór formularza odstąpienia od umowy - do pobrania ze strony - https://www.fakturowo.pl/odstapienie-od-umowy (strona dostępna dla zarejestrowanych i zalogowanych Użytkowników)
  3. Niniejszy Regulamin (oraz załączniki stanowiące integralną część niniejszego Regulaminu), udostępniony jest nieodpłatnie za pośrednictwem Serwisu w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
  4. Definicje:
    1. Abonament - wykupiony przez Użytkownika płatny i okresowy dostęp do określonych funkcjonalności Serwisu. Wysokość opłaty Abonamentowej pobieranej (z góry) od Użytkownika wskazana jest w Cenniku i zależna jest od długości trwania Abonamentu, która może wynosić od 1 miesiąca do 2 lat;
    2. Administrator – prowadzący Serwis Fakturowo.pl: eCOM, NIP: 7712255384, REGON: 592247822, ul. Heweliusza 11 lokal 811, 80-890 Gdańsk, fax: 58 782 48 60, email: pomoc@fakturowo.pl.
    3. Konsument – osoba fizyczna, dokonująca u Administratora zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Postanowienia niniejszego Regulaminu odnoszące się do Konsumenta stosuje się także do pełnoletniej osoby fizycznej posiadającej pełną zdolność do czynności prawnych zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
    4. Konto - oznaczony indywidualną nazwą (loginem), tj. adresem email i hasłem ustalanym przez Użytkownika, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Administratora, w którym gromadzone są dane Użytkownika;
    5. Serwis - oznacza serwis internetowy zlokalizowany pod adresem - https://www.fakturowo.pl - za pośrednictwem którego świadczone są usługi drogą elektroniczną;
    6. Regulamin - niniejszy Regulamin, który jest regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 344), określający zasady korzystania z Serwisu;
    7. Umowa - umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną, zawierana pomiędzy Administratorem a Użytkownikiem, w języku polskim, na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie, dotycząca usług, które Administrator świadczy za pośrednictwem Serwisu na rzecz Użytkowników;
    8. Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t. j.: Dz.U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.);
    9. Użytkownik - pełnoletnia osoba fizyczna, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarcząa, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Serwis.
II. KORZYSTANIE Z USŁUG SERWISU
  1. Przed rozpoczęciem korzystania z Serwisu należy zapoznać się dokładnie z treścią Regulaminu i Polityką Prywatności oraz zaakceptować ich warunki.
  2. Podczas korzystania z Serwisu, obowiązkiem Użytkownika jest podanie prawdziwych, zgodnych ze stanem faktycznym danych osobowych oraz ochrona swoich danych osobowych przed dostępem osób nieuprawnionych (przede wszystkim Użytkownik nie powinien podawać osobom trzecim swojego hasła). Należyta staranność Użytkownika przy wykonywaniu obowiązków, o których mowa w niniejszym punkcie, ma wpływ na zapewnienie bezpieczeństwa Konta tego Użytkownika.
  3. Do korzystania z Serwisu niezbędne jest Urządzenie z dostępem do Internetu oraz przeglądarką stron internetowych, a także klawiatura lub inne urządzenie wskazujące umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych. Serwis zapewnia interoperacyjność i kompatybilność z popularnymi systemami operacyjnymi (Windows, Android, Mac OS, iOS) oraz przeglądarkami internetowymi (Microsoft Edge, Firefox, Opera, Chrome, Safari - z zaleceniem, aby były to najnowsze stabilne wersje w/w przeglądarek).
  4. Podstawową funkcjonalnością Serwisu jest usługa elektronicznego generowania dokumentów w formacie PDF, tj. wystawiania faktur i innych dokumentów księgowych na podstawie danych wpisanych na stronie Serwisu przez Użytkownika.
  5. Korzystanie z Serwisu jest możliwe dla Użytkowników na trzy sposoby:
    1. z rejestracją Konta w Serwisie i bez dokonywania żadnych opłat;
    2. z rejestracją Konta w Serwisie i dokonaniem określonej opłaty.
    Każdy z wymienionych sposobów korzystania z Serwisu oferuje dostęp do innych funkcjonalności Serwisu. Na stronie - https://www.fakturowo.pl/dostepne-funkcje - znajduje się porównanie wszystkich funkcji dostępnych w Serwisie, na stronie - https://www.fakturowo.pl/pomoc/cennik - znajduje się cennik wszystkich płatnych usług dostępnych w Serwisie wraz z informacją o sposobach i terminie zapłaty.
  6. Bez wykupywania Abonamentu (czyli bezpłatnie) możliwe jest wystawienie 5 dokumentów miesięcznie - liczba wystawionych dokumentów liczona jest w okresie miesiąca kalendarzowego, a nie według daty wystawienia lub daty sprzedaży widniejącej na wystawianym dokumencie. Bez wykupywania Abonamentu możliwe jest również pobieranie już zapisanych dokumentów.
  7. Po wykupieniu Abonamentu Użytkownik posiada dostęp do funkcjonalności Serwisu wynikających z wybranego Abonamentu, od dnia zaksięgowania opłaty Abonamentowej na rachunku Administratora do dnia, w którym upływa termin ważności Abonamentu.
  8. Po wykupieniu Abonamentu (oraz w darmowym okresie testowym) Użytkownik nie może zapisać więcej niż 1000 dokumentów w okresie miesiąca kalendarzowego, w przypadku wystawiania dokumentów dla tego samego sprzedawcy (ten sam numer NIP sprzedawcy) z różnych Kont - limit ten liczony jest sumarycznie dla wszystkich zarejestrowanych Kont. Jeżeli Użytkownik chce wyłączyć ten limit, wówczas koszt Abonamentu ustalany jest w drodze indywidualnych ustaleń pomiędzy Administratorem i Użytkownikiem. W celu ustalenia wysokości indywidualnego Abonamentu należy skontaktować się z Administratorem.
  9. Po wykupieniu Abonamentu (oraz w darmowym okresie testowym) Użytkownik nie może zapisać więcej niż 2000 klientów oraz 2000 produktów. Jeżeli Użytkownik chce wyłączyć ten limit, wówczas koszt Abonamentu ustalany jest w drodze indywidualnych ustaleń pomiędzy Administratorem i Użytkownikiem. W celu ustalenia wysokości indywidualnego Abonamentu należy skontaktować się z Administratorem.
  10. Usługa zamieszczania opinii: Każdy zarejestrowany Użytkownik, który posiada opłacony Abonament i który dokonał przynajmniej jedną opłatę przedłużającą ważność Abonamentu, może zamieścić w Serwisie opinię, przy czym dozwolone jest zamieszczanie wyłącznie opinii na temat Serwisu.
    1. Opinie opisujące problemy w działaniu Serwisu, prośby o dodanie nowych funkcji/usług lub brak funkcji/usług - które nie zostały zgłoszone wcześniej poprzez formularz kontaktowy są nieobiektywne i będą usuwane.
    2. Treść opinii nie może być skopiowana z innej opinii, ani zawierać słów powszechnie uważanych za obraźliwe lub naruszających dobra osobiste Administratora i innych Użytkowników.
    3. Opinie zawierające nieprawdziwe informacje będą usuwane.
    4. Użytkownik proszony jest o sprawdzenie opinii przed jej dodaniem, pod kątem występowania błędów ortograficznych.
    5. Opinię można zamieścić tylko raz, zatem przed zapisaniem opinii należy sprawdzić wpisaną treść, ponieważ nie ma możliwości późniejszej edycji lub usunięcia opinii.
    6. Po zamieszczeniu opinii, Abonament dla Konta z którego zamieszczono opinię zostanie przedłużony o 30 dni bez żadnych opłat.
  11. Serwis oferuje dodatkową usługę umożliwiającą dodanie danych firmy do branżowego katalogu firm znajdującego się w zakładce "Biura rachunkowe" (odnośnik do strony w stopce Serwisu). Do katalogu można dodawać tylko biura rachunkowe (lub firmy świadczące usługi księgowe - podatkowe), dodawanie firm niezgodnych z profilem katalogu jest niedozwolone.
    1. Usługa ma na celu promowanie i reklamę biur rachunkowych oraz ułatwienie Użytkownikom znalezienia informacji o w/w firmach. Dodanie, edycja oraz prezentacja danych firmy jest bezpłatna.
    2. Aby dodać dane firmy do katalogu znajdującego się w zakładce Biura rachunkowe należy starannie wypełnić formularz zgłoszeniowy, przy czym szczególne znaczenie ma wpisywanie poszczególnych kategorii danych w polach ściśle do tego przeznaczonych. W formularzu rejestracyjnym Użytkownik zobowiązany jest do podania podstawowych danych adresowych firmy. Zakończenie procesu rejestracji wymaga aktywacji, która następuje poprzez kliknięcie w link aktywacyjny, przesłany w wiadomości na adres email podany w formularzu rejestracyjnym.
  12. Użytkownicy, którzy zapomnieli/utracili hasło ustalane podczas rejestracji mają możliwość skorzystania z opcji "Przypomnij hasło", dzięki czemu na adres email Użytkownika podany podczas rejestracji zostanie wysłany email z linkiem resetującym hasło.
  13. Dokumenty, które zostały zapisane na Koncie Użytkownika ponad dwa lata temu oraz na których data wystawienia oraz data sprzedaży jest starsza niż dwa lata są automatycznie przenoszone do archiwum. Do archiwum automatycznie przenoszone są również dokumenty zapisane na koncie Użytkownika, który nie logował się na Konto przez 1 rok. Dokumenty przeniesione do archiwum są cały czas dostępne, zmienia się jedynie folder, w którym dokumenty są widoczne, dla dokumentów sprzedażowych jest to folder - Dokumenty > Archiwum - dla dokumentów kosztowych jest to folder - Koszty > Archiwum. Dla dokumentów znajdujących się w archiwum można wykonać te same czynności co dla dokumentów znajdujących się w folderze podstawowym. Jeśli dokument, który jest przenoszony do archiwum zawiera dodane załączniki (pliki), to w momencie przenoszenia do archiwum załączniki te są usuwane.
  14. Komunikacja pomiędzy Użytkownikiem a Administratorem odbywa się za pośrednictwem wiadomości email wysyłanych poprzez formularz kontaktowy udostępniony w serwisie na stronie - https://www.fakturowo.pl/kontakt - kontakt z Administratorem jest możliwy również poprzez przesłanie wiadomości email bezpośrednio na adres poczty elektronicznej pomoc@fakturowo.pl lub listownie na adres siedziby Administratora wskazany w niniejszym regulaminie serwisu.
  15. W przypadku korzystania z usługi płatnej, Administrator świadczy dodatkową bezpłatną usługę przypomnienia o zbliżającym się upływie okresu opłaconego abonamentu poprzez wysłanie wiadomości email. Usługa ta może zostać wyłączona w ustawieniach Konta Użytkownika.
  16. Administrator świadczy dodatkową bezpłatną usługę powiadamiania poprzez wysłanie wiadomości email np. o zmianie funkcjonalności aplikacji, o wykonaniu usługi cyklicznej, prośba o napisanie opinii o naszej stronie, itp.. Usługa ta może zostać wyłączona w ustawieniach Konta Użytkownika.
III. OKRES ŚWIADCZENIA USŁUG
  1. Świadczenie usług rozpoczyna się w momencie poprawnego zarejestrowania Konta przez Użytkownika lub w przypadku skorzystanie z usług oferowanych przez Serwis.
  2. Użytkownik może w każdej chwili samodzielnie usunąć swoje Konto w Serwisie za pomocą odpowiedniego przycisku - nie są pobierane żadne opłaty z tego tytułu, jednak również opłaty uiszczone przez Użytkownika na rzecz Administratora przed usunięciem Konta nie są zwracane. Z chwilą usunięcia Konta przez Użytkownika wszystkie dane Użytkownika zostają nieodwracalnie usunięte, a Umowa zostaje uznana za rozwiązaną z przyczyn leżących po stronie Użytkownika.
  3. Rozpoczęcie świadczenia usług w przypadku wykupienia płatnego abonamentu następuje niezwłocznie po uiszczeniu opłaty. Uprawnienie Użytkownika nie będącego Konsumentem do odstąpienia od Umowy zawartej z Administratorem zostaje całkowicie wyłączone.
  4. Administrator zastrzega sobie prawo do zablokowania Konta Użytkownika nie będącego Konsumentem, który swoim działaniem narusza postanowienia niniejszego Regulaminu, bez uprzedniego wzywania go do zaprzestania naruszeń, co jest równoznaczne z usunięciem jego Konta, oraz natychmiastowym rozwiązaniem Umowy z przyczyn leżących po stronie Użytkownika.
  5. Użytkownik, będący Konsumentem, który narusza postanowienia niniejszego Regulaminu może zostać wezwany przez Administratora do zaprzestania naruszeń. Wezwanie kierowane będzie za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres email Użytkownika. W razie gdy wezwanie okaże się bezskuteczne, a Użytkownik nadal będzie łamał postanowienia niniejszego Regulaminu, Administrator zastrzega sobie prawo do usunięcia jego Konta, co jest równoznaczne z natychmiastowym rozwiązaniem Umowy z przyczyn leżących po stronie Użytkownika.
  6. Administrator zastrzega sobie prawo zaprzestania świadczenia Usług w trybie natychmiastowym, jeśli Użytkownik:
    1. umyślnie narusza postanowienia Regulaminu;
    2. dopuszcza się działań zmierzających do naruszenia bezpieczeństwa danych znajdujących się w Serwisie lub podejmuje nieuprawnioną próbę dostępu do Serwisu;
    3. dokonuje czynności niezgodnych z prawem;
    4. działa na szkodę Administratora;
    5. podał nieprawdziwe dane;
    6. utracił login lub hasło oraz nie skorzystał ze wskazanej przez Administratora Serwisu procedury odzysku loginu lub hasła;
    7. wyraził sprzeciw na podpowierzenie danych osobowych (RODO art. 28.2), o którym mowa w Umowie Powierzenia;
    8. w innych szczególnie uzasadnionych wypadkach;
    W powyższych przypadkach Użytkownik nie może dochodzić żadnych roszczeń od Administratora ani dochodzić o zwrot dokonanej opłaty. W szczególności wyłączone jest prawo dochodzenia przez Użytkownika od Administratora odszkodowania na zasadach ogólnych, a Administrator ma prawo do całkowitego zablokowania dostępu do Konta Użytkownika nawet za miesiące księgowe, za które Użytkownik dokonał opłat.
IV. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
  1. Administrator Serwisu oświadcza, że jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)(Dz.U. UE L. 2016.119.1) – w zakresie danych Użytkownika w związku z korzystaniem z Serwisu.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące bezpieczeństwa oraz ochrony danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności Serwisu dostępnej na stronie https://www.fakturowo.pl/pomoc/polityka-prywatnosci - dokument ten stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
  3. Integralnym elementem Regulaminu jest umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych (dostępna do pobrania z tej strony), zgodnie z którą Użytkownik powierza Administratorowi do przetwarzania wszystkie dane osobowe, które wprowadzi do Serwisu.
V. OCHRONA PRAW AUTORSKICH
  1. Zarówno sam Serwis, jak i wszystkie jego elementy, znaki towarowe i inne zawarte w niej oznaczenia i treści są przedmiotem ochrony wynikającej z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym ustawy z dnia 04 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2022 r. poz. 2509 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. prawo własności przemysłowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 1170 z późn. zm.).
  2. Wszystkie zdjęcia oraz pozostałe materiały (w tym teksty, grafiki, logotypy) zamieszczone w Serwisie są własnością Administratora lub osób posiadających do nich prawa autorskie.
  3. Zabronione jest kopiowanie zdjęć i innych materiałów graficznych oraz stosowanie przedruku tekstów zamieszczonych w Serwisie, w tym ich udostępnianie w Internecie bez uprzedniej, pisemnej pod rygorem nieważności zgody Administratora lub innej osoby trzeciej, posiadającej do nich prawa autorskie.
  4. Zabrania się również zewnętrznym podmiotom pobierania zdjęć z Serwisu oraz wykorzystywania ich do celów marketingowych oraz handlowych.
  5. Wykorzystanie wymienionych powyżej materiałów bez pisemnej zgody Administratora lub osoby trzeciej, której przysługują prawa autorskie, jest niezgodne z prawem i może stanowić podstawę do wszczęcia postępowania cywilnego oraz karnego wobec podmiotu/osoby dopuszczającej się takiego działania.
  6. Dla uniknięcia wątpliwości, Użytkownik nie jest uprawniony do:
    1. udzielania dalszej licencji (sublicencji) do zawartości Serwisu, lub jego części,
    2. udostępniania zawartości Serwisu lub jego części osobom trzecim,
    3. rozpowszechniania zawartości Serwisu, lub jego części w jakikolwiek sposób.
VI. PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
  1. Konsumentowi, na podstawie art. 27 i nast. Ustawy o prawach konsumenta przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 tej ustawy.
  2. Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa powyżej, wynosi 14 dni i liczony jest od chwili opłacenia usługi (o ile Konsument nie skorzystał z opcji niezwłocznego rozpoczęcia świadczenia usług, o której mowa w punkcie III.3. Regulaminu powyżej.
  3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Ustawy, na formularzu stanowiącym Załącznik nr 2.4 do Regulaminu lub w innej formie zgodnej z Ustawą.
  4. Administrator niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na e-mail (podany przy zawieraniu umowy i inny jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
  6. Administrator niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności.
  7. Administrator dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
VII. NIEZGODNOŚĆ Z UMOWĄ
  1. W zakresie praw przysługujących Konsumentowi w przypadku niezgodności usługi cyfrowej z umową stosuje się przepisy Ustawy o prawach Konsumenta, w szczególności przepisy rozdziału 5b.
  2. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Konsument może żądać doprowadzenia ich do zgodności z umową.
  3. W odniesieniu do zakupów dokonanych przez Konsumentów domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia treści cyfrowej, istniał w chwili jego dostarczenia.
  4. Administrator ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
  5. Administrator może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Administratora.
  6. Administrator doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową. Czynności te wykonywane są bez nadmiernych niedogodności dla uprawnionego. Ewentualne koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Administrator.
  7. Jeżeli treść cyfrowa jest niezgodna z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
    1. doprowadzenie do zgodności usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
    2. Administrator nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową;
    3. brak zgodności usługi cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że Administrator próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową;
    4. brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego pkt. VII.2. powyżej;
    5. z oświadczenia Administratora lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  8. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość usługi cyfrowej niezgodnych z umową pozostaje do wartości usługi cyfrowej zgodnych z umową. Ponieważ usługa cyfrowa jest dostarczana w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym usługa cyfrowa pozostawała niezgodna z umową.
  9. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności usługi cyfrowej z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności usługi cyfrowej z umową jest istotny.
  10. Administrator zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
  11. Administrator dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  12. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych usług cyfrowych dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych treści lub usług, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby uprawniony zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
VIII. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
  1. Administrator zobowiązany jest do podjęcia wszystkich czynności, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie Serwisu pod względem technicznym, formalnym i prawnym. W szczególności Serwis jest chroniony poprzez stosowanie:
    1. certyfikatu SSL;
    2. automatycznie wykonywanych kopii zapasowych;
    3. szyfrowania danych;
    4. wymogu logowania za pomocą indywidualnego loginu i hasła, a jeżeli Użytkownik podejmie taką decyzją – za pomocą logowania dwuskładnikowego.
  2. Administrator zobowiązany jest do niezwłocznej naprawy wszelkich usterek utrudniających bądź uniemożliwiających dostęp do Serwisu i świadczonych usług.
  3. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody spowodowane podaniem przez Użytkowników nieprawdziwych, nieaktualnych lub niepełnych danych.
  4. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody i straty wynikające bezpośrednio lub pośrednio (łącznie ze szkodami z tytułu utraty zysków z prowadzenia przedsiębiorstwa, przerw w działalności przedsiębiorstwa lub utraty informacji gospodarczej oraz innymi szkodami o charakterze majątkowym), powstałymi z powodu użycia, niemożliwości użycia lub błędnego działania Serwisu.
  5. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody i straty wynikające z niewłaściwego działania sprzętu lub oprogramowania Użytkownika.
  6. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione przez Użytkowników wynikłe wskutek działania siły wyższej w rozumieniu przepisów prawa polskiego.
  7. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe na skutek ujawnienia przez Użytkownika osobom trzecim danych umożliwiających dostęp do jego Konta w Serwisie.
  8. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za umieszczanie w Serwisie treści o charakterze bezprawnym lub naruszających normy obyczajowe, moralne, naruszających dobra osobiste lub obrażających godność innych osób.
IX. REKLAMACJE
  1. W przypadku, gdy Użytkownik uzna, że Administrator nie realizuje usług zgodnie z przyjętymi zobowiązaniami, może złożyć reklamację. Użytkownik w takiej sytuacji proszony jest o poinformowanie Administratora o uchybieniach, tak aby umożliwić Administratorowi ustosunkowanie się do nich.
  2. Zgłoszenie reklamacyjne należy kierować drogą poczty elektronicznej na adres email:pomoc@fakturowo.pl.
  3. W treści zgłoszenia należy podać: imię i nazwisko zgłaszającego, adres poczty elektronicznej Użytkownika, opis zgłaszanych zastrzeżeń, a także swoje żądania.
  4. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, Administrator przed rozpatrzeniem reklamacji zwróci się do Użytkownika o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
  5. Do prawidłowo złożonej reklamacji Administrator ustosunkuje się w przeciągu 7 dni roboczych. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest wyłącznie na adres e-mail Użytkownika.
  6. Brak odpowiedzi ze strony Administratora w przeciągu 14 dni skutkuje uznaniem reklamacji za uzasadnioną (nie dotyczy to reklamacji składanej przez Użytkownika nie będącego Konsumentem).
X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  1. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia ograniczeń w korzystaniu z Serwisu spowodowanych jego serwisem technicznym, pracami konserwacyjnymi lub pracami nad polepszeniem jego funkcjonalności. Jednocześnie Administrator zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań, by wspomniane przerwy odbywały się w godzinach nocnych i trwały jak najkrócej.
  2. dministrator zastrzega sobie prawo do zmiany jakichkolwiek informacji umieszczonych w Serwisie w dowolnym terminie, bez konieczności uprzedniego powiadomienia Użytkowników korzystających z usług Serwisu.
  3. Administrator zastrzega sobie prawo do czasowego, całkowitego lub częściowego wyłączenia oferowanych usług lub dodawania nowych usług, bez konieczności uprzedniego powiadomienia Użytkowników korzystających z usług Serwisu. 
  4. Administrator ma prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie, przy czym zmiany wprowadzane w Regulaminie przez Administratora, nie mają na celu naruszać praw Użytkowników, nabytych przed wprowadzeniem zmian. Zmiany wprowadzane będą: w celu dostosowania Regulaminu do obowiązującego stanu prawnego, w celu zapobiegania nadużyciom, ze względów bezpieczeństwa, w razie wprowadzenia nowych rozwiązań technologicznych w funkcjonowaniu Sklepu, poprawy ochrony prywatności Użytkowników, oraz dla wprowadzenia zmian redakcyjnych. Zmiany Regulaminu będą się odbywać poprzez publikację nowej treści Regulaminu w Serwisie. W przypadku zaprzestania świadczenia usług przez Administratora, opłaty uiszczone przez Użytkownika na rzecz Administratora podlegają zwrotowi, jeżeli były dokonane w ciągu 12 miesięcy przez zaprzestaniem świadczenia usług. Zwrot będzie dokonywany proporcjonalnie do niewykorzystanego okresu abonamentu.
  5. Wszelkie spory między Administratorem, a Użytkownikami będą rozstrzygane w sposób polubowny lub w obecności niezależnego i bezstronnego mediatora. W przypadku braku możliwości polubownego rozwiązania sporu Administratora z Użytkownikiem niebędącym Konsumentem, Sądem właściwym do rozpatrywania sporu jest sąd właściwy dla siedziby Administratora. W przypadku braku możliwości polubownego rozwiązania sporu z Użytkownikiem będącym Konsumentem, Sądem właściwym do rozpatrywania sporu jest sąd właściwy według przepisów prawa polskiego.
  6. Szczegółowe informacje, dane kontaktowe oraz wykaz polubownych sądów konsumenckich znajduje się na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Użytkownik może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR (online dispute resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr
  7. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Użytkownika będącego jednocześnie Konsumentem w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, przysługujących mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
  8. Administrator nie stosuje kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 845 z późn. zm.).
  9. Administrator nie zapewnia usług posprzedażowych.
  10. Administrator nie wyznaczył żadnego minimalnego czasu trwania zobowiązań Konsumenta wynikających z umowy.
  11. Użytkownik (w tym w szczególności Użytkownik – Konsument) nie jest zobowiązany do złożenia kaucji lub udzielenia innych gwarancji finansowych.
  12. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego.
  13. Regulamin obowiązuje od momentu opublikowania na stronie.