Ochrona prywatności i bezpieczeństwo naszych Użytkowników są dla nas najważniejsze. W związku z tym publikujemy dokument wyjaśniający zasady oraz sposób gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania informacji o użytkownikach naszego Serwisu.

I. DEFINICJE
  1. Administrator - prowadzący Serwis Fakturowo.pl: eCOM, NIP: 7712255384, REGON: 592247822, ul. Heweliusza 11 lokal 811, 80-890 Gdańsk, fax: 58 782 48 60, email: pomoc@fakturowo.pl.
  2. Cookies – to dane informatyczne, które przechowywane są w urządzeniach końcowych Użytkownika (komputery, telefony, tablety), przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te zawierają najczęściej nazwy stron internetowych, z których pochodzą, informacje o czasie ich przechowywania na końcowym urządzeniu oraz unikalny numer służący identyfikacji przeglądarki, z której następuje połączenie ze stroną internetową.
  3. Dane osobowe – oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej (osobie, której dane dotyczą); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej. W przypadku korzystania z naszego Serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP lub Twoje dane w koncie (imię i nazwisko, NIP, PESEL, dane o lokalizacji).
  4. Przetwarzanie danych osobowych – oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
  5. Regulamin - regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną Serwisu, opublikowany na stronie - https://www.fakturowo.pl/pomoc/regulamin - którego załącznikiem jest niniejsza Polityka Prywatności.
  6.  Rozporządzenie lub RODO – Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (określane popularnie jako RODO z angielskiego GDPR - General Data Protection Regulation) - to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)(Dz.U. UE L. 2016.119.1).
  7. Serwis - oznacza serwis internetowy zlokalizowany pod adresem - https://www.fakturowo.pl - za pośrednictwem którego świadczone są usługi drogą elektroniczną.
  8. Urządzenie - elektroniczne urządzenie, za pośrednictwem którego Użytkownik uzyskuje dostęp do strony internetowej Administratora.
  9. Użytkownik - pełnoletnia osoba fizyczna, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarcząa, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Serwis.
II. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje Dane osobowe, podane podczas korzystania z naszego Serwisu jest prowadzący Serwis Fakturowo.pl - eCOM, NIP: 7712255384, REGON: 592247822, ul. Heweliusza 11 lokal 811, 80-890 Gdańsk, fax: 58 782 48 60, email: pomoc@fakturowo.pl. Możesz się z nami skontaktować poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie - https://www.fakturowo.pl/kontakt - lub wysyłając wiadomość bezpośrednio na nasz adres email pomoc@fakturowo.pl lub pisemnie na adres naszego Serwisu.

III. POZYSKIWANIE DANYCH OSOBOWYCH
Twoje Dane osobowe otrzymaliśmy od Ciebie podczas rejestracji konta, a także później, w związku z korzystaniem z naszego Serwisu, np. wprowadzając dane swoich kontrahentów do naszego Serwisu podczas wystawienia faktury. Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale niektóre z Twoich danych mogą być niezbędne do zawarcia umowy i prawidłowego świadczenia naszych usług, lub aby spełnić wymagania określone przepisami prawa, których musimy przestrzegać. Odmowa podania danych osobowych może skutkować brakiem możliwości korzystania z Serwisu. Administrator przetwarza również – jako procesor, na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych – Dane osobowe wprowadzone do Serwisku przez jego Użytkowników (mogą to być w szczególności Dane osobowe ich klientów i kontrahentów).

IV. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Korzystając z naszego Serwisu masz pewność, że Twoje Dane osobowe wprowadzone do naszego systemu są w pełni bezpieczne i należycie chronione oraz są przetwarzane zgodnie z wymogami RODO. Stosujemy odpowiednie techniczne i organizacyjne środki bezpieczeństwa, mające zapewnić poufność, ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem Twoich danych. Chronimy Twoje Dane osobowe przede wszystkim poprzez stosowanie najnowocześniejszych technologii, przestrzegając nie tylko obowiązujących przepisów prawa, ale również stosując dodatkowe rozwiązania, które zapewnią bezpieczeństwo Twoim danym. Podstawowym środkiem ochrony jest stosowanie bezpiecznych połączeń (np. protokołów SSL), szyfrowanie danych oraz stosowanie innych rozwiązań technicznych. Serwer Serwisu znajduje się w obrębie Europejskiego Obszaru Gospodarczego i jest zarządzany wyłącznie przez Administratora Serwisu. Administrator Serwisu nie ma bezpośredniego dostępu do Twojego konta, chyba że sam udzielisz mu na to dodatkowej, limitowanej czasowo zgody, na stronie - https://www.fakturowo.pl/pomoc-zdalna - dostępna jest funkcja umożliwiająca udzielenie dostępu Administratorowi.

V. UDOSTĘPNIANIE DANYCH OSOBOWYCH
  1. Nie udostępniamy Twoich danych osobowych innym osobom lub podmiotom dla celów marketingowych bez Twojej wyraźnej zgody.
  2. Możemy przekazać Twoje Dane osobowe organom publicznym w przypadkach przewidzianych przepisami prawa, jeżeli zwrócą się do nas w związku z realizowanymi przez nich zadaniami. Mogą to być w szczególności jednostki organizacyjne prokuratury, Policja, Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Dane osobowe będą również przekazywane do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) zgodnie z zasadami opisanymi na stronie - https://www.fakturowo.pl/pomoc/korzystanie-z-ksef
  3. Dane osobowe mogą być również udostępnione lub powierzone podmiotom, która świadczą na naszą rzecz usługi księgowe.
  4. Jeśli korzystasz z płatnych usług naszego Serwisu, Twoje Dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom wspierającym nas w świadczeniu tych usług, czyli takim, które zapewniają usługi płatnicze, jest to firma CashBill S.A., ul. Sobieskiego 2, 40-082 Katowice, https://www.cashbill.pl oraz firma PayPro S.A., ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, https://www.przelewy24.pl
VI. CZAS PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Gwarantujemy, że Twoje dane osobowe nie będą przetwarzane przez okres dłuższy niż wymagany przepisami prawa lub przewidziany w naszych wewnętrznych regulacjach. Twoje Dane osobowe przetwarzane są do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania - czyli w przypadku korzystania z naszego Serwisu do momentu kiedy posiadasz zarejestrowane konto w naszym Serwisie lub do momentu gdy nie posiadasz zarejestrowanego konta, ale korzystasz z oferowanych przez nas usług. Dodatkowe kryteria ustalania czasu przetwarzania danych dla określonych celów zostały opisane w dalszej części Polityki Prywatności.

VII. UPRAWNIENIA PRZYSŁUGUJĄCE UŻYTKOWNIKOWI
W związku z przetwarzaniem przez nasz Serwis Twoich Danych osobowych, przysługują Ci poniższe uprawnienia, które możesz zrealizować zgodnie z zasadami opisanymi w art. 16 - 21 RODO, korzystając z właściwych zakładek w Serwisie lub kontaktując się z Administratorem. Wszystkie otrzymane zgłoszenia potraktowane będą ze szczególną uwagą oraz zrealizowane w możliwie najkrótszym czasie.
  1. Prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  2. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
  3. Prawo do przenoszenia danych osobowych (jeżeli przetwarzanie odbywa się w sposób automatyczny, a podstawą przetwarzania jest zgoda, lub realizacja umowy).
  4. Jeżeli Dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, Użytkownikowi przysługuje w każdym czasie prawo do jej cofnięcia (co nie ma wpływu na wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem).
  5. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych osobowych.
VIII. CEL I PODSTAWA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Przetwarzamy Twoje Dane osobowe w celach opisanych w niniejszej Polityce Prywatności oraz Regulaminie naszego Serwisu. W ramach świadczenia naszych usług, Twoje Dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w przypadku posiadania przez nas jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych. Tymi podstawami są:
  1. Zgoda osoby, której dane dotyczą – wyrażona na przykład przy korzystaniu z formularza kontaktowego na naszej stronie. Podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit a) RODO. Dane w tym zakresie będą przetwarzane do czasu wycofania zgody, a w przypadku zapytań o funkcjonowanie naszego serwisu – przez rok od ich otrzymania, a następnie do upływu okresu przedawnienia roszczeń.
  2. Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną, której jesteś stroną - podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO. Umowa to, w naszym przypadku, Regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi umożliwiającej Ci wystawianie i zapisywanie faktur), to możemy przetwarzać Twoje Dane osobowe w zakresie niezbędnym do realizacji tej usługi. W przypadku, gdy zakładasz u nas konto, to umowa o dostarczenie tego konta upoważnia nas do przetwarzania danych niezbędnych do jego zapewnienia (np. danych podanych przez Ciebie w profilu tego konta). Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać. Dane osobowe w tym zakresie będą przetwarzane przez okres naszej współpracy a następnie do upływu okresu przedawnienia roszczeń.
  3. Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią. Dane osobowe w tym zakresie będą przetwarzane przez okres naszej współpracy a następnie do upływu okresu przedawnienia roszczeń. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje w szczególności:
    1. Wykonanie zawartej umowy (np. w odniesieniu do danych osobowych pracowników i przedstawicieli podmiotów, które korzystają z naszych usług);
    2. Zapewnienie prawidłowego funkcjonowania Usługi (w szczególności przy użyciu plików Cookies, o których niżej);
    3. Konieczność zapewnienia bezpieczeństwa Usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba);
    4. Dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody Użytkowników;
    5. Prowadzenie marketingu i promocji własnych usług;
    6. W celu ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń;
    7. Prowadzenie profili Administratora w serwisach społecznościowych (Facebook, X, Pinterest, Vimeo, Youtube). W przypadku tych serwisów Administrator jest współadministratorem danych osobowych wspólnie z podmiotem prowadzącym dany serwis społecznościowy (odpowiednio Meta Inc., X Corp., Pinterest Inc., Vimeo Inc. oraz Google LLC).
  4. Jeżeli korzystasz z naszych usług płatnych, będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w zakresie niezbędnym do wykonania ciążących na nas obowiązków prawnych wynikających z przepisów podatkowych oraz o rachunkowości. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w tym zakresie jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (wypełnienie prawnego obowiązku ciążącego na Administratorze). Dane osobowe w tym zakresie będą przetwarzane przez okres przewidziany w przepisach podatkowych i o rachunkowości (czyli przez okres 5 lat od zakończenia roku, w którym wystąpiło dane zdarzenie gospodacze).
IX. ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI I PROFILOWANIE
Nie stosujemy automatycznego podejmowania decyzji ani profilowania w rozumieniu przepisów RODO.

X. STOSOWANIE PLIKÓW COOKIES
  1. W naszym Serwisie wykorzystujemy pliki cookies (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika (np. komputer, tablet, smartphone). Cookies pozwalają nam na zapewnienie prawidłowego funkcjonowania naszego Serwisu (dostosowania oferowanych usług do preferencji Użytkownika), zapamiętania indywidualnych preferencji Użytkownika, a także mogą być wykorzystywane do celów marketingowych, statystycznych, analitycznych. Istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia zapisywanie i przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika (może to jednak prowadzić do ograniczenia działania niektórych funkcji Serwisu).
  2. Pliki Cookies rejestrują aktywność Użytkownika strony internetowej rozpoznając urządzenie, dzięki czemu strona internetowa wyświetlana jest w sposób zoptymalizowany do indywidualnych preferencji Użytkownika.
  3. Stosowane na stronie internetowej rozwiązania są bezpieczne dla urządzeń Użytkowników korzystających z Serwisu.
  4. Pliki cookies zawierają nazwę domeny, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu oraz przypisaną wartość.
  5. Administrator wykorzystuje dwa typy plików Cookies:
    1. Cookies sesyjne: to pliki, które są przechowywane na urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Zapisane informacje są wówczas trwale usuwane z pamięci Urządzenia. Mechanizm Cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia Użytkownika.
    2. Cookies trwałe: są przechowywane na urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie Urządzenia nie powoduje ich usunięcia z urządzenia. Mechanizm Cookies trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia Użytkownika.
  6. Administrator wykorzystuje pliki Cookies w celach:
    1. Zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu, utrzymania sesji użytkownika i zapewnienia bezpieczeństwa Serwisu (obowiązkowe, bez ich użycia Serwis nie będzie funkcjonował prawidłowo).
    2. Analitycznych i statystycznych, tj. dla badania w jaki sposób Użytkownik korzysta ze Strony (opcjonalne).
  7. Serwis wykorzystuje narzędzie Google Analytics, które monitoruje ruch użytkowników na wszystkich podstronach za pomocą plików cookies. Informacje uzyskane przy użyciu tego narzędzia nie są udostępniane innym podmiotom i służą jedynie do celów statystycznych oraz polepszenia użyteczności witryny. Zalecamy przeczytanie Polityki ochrony prywatności Google Analytics więcej informacji na stronie - https://policies.google.com/technologies/cookies
XI. PRZECHOWYWANIE I UZYSKIWANIE DOSTĘPU DO PLIKÓW COOKIES
  1. Użytkownik ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików Cookies do swojego urządzenia. W przypadku skorzystania z tej opcji korzystanie ze Serwisu będzie możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików Cookies.
  2. Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki Cookies do urządzenia Użytkownika. Zmiany ustawień, o których mowa powyżej, Użytkownik może dokonać za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub za pomocą konfiguracji usługi. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu Cookies na urządzeniu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  3. Użytkownik może w każdej chwili usunąć pliki Cookies korzystając z dostępnych funkcji w przeglądarce internetowej, której używa.
  4. Ograniczenie stosowania plików Cookies, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej Administratora.
XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian lub uzupełnień do niniejszej Polityki Prywatności, wszelkie tego rodzaju zmiany będą publikowane na niniejszej stronie.