Kasa wyda (KW)
Dokument KW (kasa wyda) to tak zwany dowód kasowy, który jest bardzo powszechnie stosowanym dokumentem w polskich firmach. Dokument jest lustrzanym odbiciem dokumentu KP (kasa przyjmie). Poprawnie wypełniony dokument KW kasa wyda zawiera: dane firmy, która wypłaca gotówkę z kasy (nazwa, adres, numer identyfikacji podatkowej NIP) w postaci pieczęci, wydruku lub odręcznie, "dla kogo" czyli opis komu wypłacana jest gotówka, miejscowość, data oraz numer kolejny dokumentu KW, określenie po co kwota została wypłacona, wartość wypłaconych pieniędzy, podpisy osób- wypłacającej i przyjmującej gotówkę.
Do czego służy dokument KW?
Dokument kasa wyda (KW) stanowi pokwitowanie wypłaty gotówki z kasy przedsiębiorstwa. Pozwala kontrolować stan gotówki w kasie.
Jakie dane/informacje powinny być zawarte na dokumencie KW?
Prawidłowo wystawiony dokument powinien zawierać następujące elementy: 1. dane identyfikujące dokument (datę wystawienia, miejscowość, unikalny numer dokumentu, podpis przyjmującego i wypłacającego gotówkę), 2. dane firmy wypłacającej i przyjmującej gotówkę (imię i nazwisko/nazwa, adres, NIP), 3. szczegóły dotyczące wpłat (numer faktury, rodzaj usługi, zaliczka, wartość dokonanej wpłaty).
Czy prowadzenie dokumentacji KW jest obowiązkowe?
W przypadku podatników prowadzących Księgę Przychodów i Rozchodów (KPiR) i Ewidencję przychodu, prowadzenie dokumentacji kasa wyda (KW) nie jest obowiązkowe - mają w tym zakresie pełną dowolność.