Zasady bezpiecznego logowania
W związku z próbami wyłudzenia danych logowania (informacje opisujące taki incydent zamieściliśmy na tej stronie), pragniemy przypomnieć o zasadach bezpiecznego logowania do konta w naszym serwisie.
  • UWAGA WAŻNE! Nigdy do naszych Użytkowników nie wysyłamy wiadomości email z prośbą o zalogowanie lub aktualizację danych w naszym serwisie – jeśli otrzymacie Państwo taką wiadomość to nie należy klikać w żadne odnośniki do stron, które znajdują się w tej wiadomości.
  • Prosimy o szczególną czujność w trakcie logowania do naszego serwisu, ponieważ właśnie wtedy najczęściej dochodzi do prób wyłudzania danych do logowania. Oszuści najczęściej kierują Użytkownika na fałszywa stronę logowania z różnych miejsc, np. z linku w wiadomości email, w którym proszą np. o aktualizację danych kontaktowych w serwisie. W czasie, kiedy Użytkownik podaje dane do logowania na fałszywej stronie, oszuści zapisują te dane, a następnie wykorzystują je aby zalogować się do Twojego konta w naszym serwisie i zmienić np. numer konta bankowego widoczny na wystawionych dokumentach, wówczas Twoi kontrahenci dokonują wpłat na fałszywe konto (informacje opisujące taki incydent zamieściliśmy na tej stronie).
  • Zanim wpiszemy dane logowania (adres email oraz hasło), należy upewnić się, że jesteśmy na właściwej, bezpiecznej stronie logowania naszego serwisu - należy dokładnie sprawdzić, czy adres widoczny w pasku w oknie przeglądarki zawiera nazwę naszej domeny, czyli https://www.fakturowo.pl (najlepiej logować się za pośrednictwem naszego serwisu i korzystając z opcji „Zaloguj” znajdującej się w prawym górnym rogu ekranu).
  • Należy co jakiś czas zmieniać hasło logowania do konta w naszym serwisie, można to zrobić na stronie - https://www.fakturowo.pl/konto - jest to prosta czynność, która skutecznie zabezpieczy Twoje konto przed nieautoryzowanym dostępem. Informacja przypominająca o zmianie hasła jest wyświetlana na koncie użytkownika automatycznie co 60 dni (oczywiście hasło należy zmieniać jak najczęściej).
  • Zalecamy włączenie logowania dwustopniowego, opis na stronie - https://www.fakturowo.pl/pomoc/logowanie-dwustopniowe
Ponadto przypominamy, że po każdej zmianie numeru konta bankowego w serwisie, do Użytkownika (na adres email przypisany do jego konta) wysyłana jest automatycznie wiadomość z informacją o wykonanej operacji (więcej informacji na stronie - https://www.fakturowo.pl/pomoc/konta-bankowe). Należy zatem zwrócić szczególną uwagę aby adres email, który jest przypisany do konta uzytkownika był zawsze aktualny i umożliwiał poprawne odbieranie wiadomości wysyłanych z naszego serwisu. Warto dodać nasz adres email do „białej listy” aby nasze wiadomości nie były traktowane przez serwery pocztowe jako SPAM.