Problem z numeracją
W dwóch fakturach system nadał te same numery. Czy popełniliśmy jakiś błąd w wystawieniu tych dokumentów?
Odpowiedzi (1)

Fakturowo.pl

Numer każdego rodzaju dokumentu jest zwiększany o 1 wraz z każdym wystawieniem nowego dokumentu - jedynie w dwóch przypadkach należy samodzielnie skorygować ustawienia numeracji kolejnego dokumentu na stronie - https://www.fakturowo.pl/ustawienia/numeracja - te przypadki to:

  • usunięcia już wystawionego dokumentu (jeśli samodzielnie usuniemy ostatni wystawiony dokument to musimy skorygować numerację);
  • edycja dokumentu i samodzielne zmienienie numeru dokumentu (jeśli samodzielnie zmienimy numer już zapisanego dokumentu to musimy skorygować numerację);
Jeśli zauważyliście Państwo błąd w numeracji to zalecamy sprawdzić dziennik zdarzeń - https://www.fakturowo.pl/konto/dziennik-zdarzen - analizując dziennik zdarzeń można znaleźć przyczynę problemu.

Zalecamy na stronie - Ustawienia > https://www.fakturowo.pl/ustawienia/numeracja - w opcji - Sprawdzaj numerację - ustawić na - TAK. Gdy ta opcja jest włączona, wówczas podczas wystawiania nowego dokumentu, sprawdzana jest numeracja i sygnalizowany jest błąd, jeśli numer wystawianego dokumentu nie będzie zgodny z kolejnym ustawionym numerem lub jeśli nie będzie istniał dokument o numerze o jeden mniejszym od wystawianego dokumentu lub jeśli będzie istniał dokument o tym samym numerze co wystawiany dokument.