Konta wspólne
Informujemy, że od dnia 10-11-2024 zostanie wyłączona funkcjonalność kont wspólnych.

Wszystkie konta wspólne pozostają aktywne do dnia 10-11-2024, po tym terminie zostaną odłączone od konta administracyjnego i staną się kontami indywidualnymi. Administratorzy kont wspólnych proszeni są aby do dnia 10-11-2024 odłączyć wszystkie konta wspólne od swojego konta administracyjnego.

Aby odłączyć konto wspólne od konta indywidualnego (czyli od konta administratora) należy zalogować się na koncie administratora, a następnie na stronie - https://www.fakturowo.pl/konto/uzytkownicy - należy skorzystać z opcji - Odłącz konto wspólne.

UWAGA WAŻNE!
Po odłączeniu konta wspólnego od konta administratora, odłączone konto wspólne nie będzie miało dostępu do wystawionych dokumentów oraz bazy kontrahentów i produktów. Wszystkie dokumenty, które były wystawione z konta wspólnego będą widoczne tylko z poziomu konta administratora, baza kontrahentów oraz produktów będzie również widoczna tylko z poziomu konta administratora. Dla każdego odłączonego konta będzie prowadzona osobna numeracja wystawianych dokumentów, a zatem numeracja dokumentów nie będzie wspólna z kontem administratora. Konto wspólne po odłączeniu od konta indywidualnego staje się kontem indywidualnym, a zatem uzyskuje wszystkie uprawnienia administracyjne. 

Decyzja o wyłączeniu kont wspólnych
Decyzja o wyłączeniu kont wspólnych została podjęta z uwagi na to, że użytkownicy tworząc konta wspólne nie rozumieją różnicy pomiędzy kontem indywidalnym, a kontem wspólnym - użytkownicy nie czytają informacji o rodzajach kont (ogólnie użytkownicy nic nie czytają). Użytkownicy tworząc konta wspólne (które z założenia mają ograniczone uprawnienia) mają problemy ze zrozumieniem sposobu działania tych kont, co skutkuje częstymi "nieporozumieniami" z administratorem serwisu.

W praktyce wygląda to tak, że na 10 użytkowników, którzy utworzą konto wspólne tylko 2 użytkowników zapozna się z opisem rodzajów kont, a 8 użytkowników "zrobi nam awanturę", że gdy wystawia faktury to pojawia mu się komunikat, że nie ma uprawnień do wystawiania faktur lub uprawnień do przeglądania bazy kontrahentów, bazy produktów lub, że dokument po wystawieniu nie jest widoczny (bo nieświadomy użytkownik nie czytając opisu uprawnień, zaznaczył wszystkie uprawnienia, w tym również to, że wystawiane dokumenty wymagają akceptacji administratora, a administrator konta nie wie, że ma coś zaakceptować bo przecież nie przeczytał opisu uprawnień).

Z uwagi na powyższe, nie zajmujemy się wprowadzaniem nowych funkcjonalności w naszym serwisie, tylko zajmujemy analizą uprawnień danego konta i tłumaczeniem użytkownikowi jaka jest różnica pomiędzy kontem wspólnym, a kontem indywidualnym, a następnie zajmujemy się zmianą uprawnień danego konta wspólnego (bo użytkownik nie wie jakie uprawnienia ma zmienić i gdzie ma zmienić) lub zmieniamy rodzaj konta - ze wspólnego na konto indywidualne itp..